IMG_20160215_070953.jpg

 

Hellöy taasen! Niinkuin otsikossa lukee, kirjoittelen tästä viikosta + aseksuaalisuudesta (yllättävää :D ). Let's start! 

  • Maanantai 21.3. Tuli käytyä kokeilemassa Roller Derbyä. Alku aina hankalaa, eli tuli kaatuiltua sen parikymmentä minuuttia ennenkuin opin pysymään pystyssä niillä luistimilla :D Ja se eka kaatuminen.. Vasemmassa kankussa siitä noin kämmenen kokoinen mustelma muistona :D Mut sain kuitenkin sit kehujankin, et kuinka nopee olin oppimaan asioita :) Ainiin, melkein unohdin! Ennen RD-kokeilua tapasin Etsivän Nuoristyön työntekijän, kyseli kuulumisia jne, sai mua tsempattua keskiviikkoa varten (lainasi mut myös Elävässä kirjastossa heti alussa, jotta saatiin mun jännitystä vähän laimennettua). Ennen tapaamista värjäsin hiuksetkin. 

IMG_20160321_145304.jpg

  • Tiistai 22.3. Kotipäivä. Tuli tuota tottakai lenkillä käytyä :) Vyötäröltäkin lähtenyt muutama sentti pois, ja sen huomaa vaatetuksessakin, joudun käyttämään vyötä joidenkin housujen kans.. Vaa'assa sitä laihtumista ei kyllä huomaa.. 
  • Keskiviikko 23.3. Olin Elävä kirjasto-tapahtumassa Kouvolan Ohjaamossa. Olin siis itse siellä elävänä kirjana, aiheena aseksuaalisuus. Muita kirjoja olivat mm. adhd, asperger, muslimi, pakolainen, entinen laitosnuori ja homo, tosi mukavia kaikki! Ja ennen meidän tapahtumaa Ohjaamossa esiintyivät Musta Barbaari ja Prinssi Jusuf. Meillä oli yhteinen takahuone, joten päästiin jutustelemaan artistien kanssa, tosi mukavia miehiä kyllä! :) Ja jos joku ei tiedä mikä on Elävä kirjasto: "Elävä kirjasto toimii kuten tavallinenkin kirjasto, paitsi että paperisten kirjojen sijaan Elävästä kirjastosta lainataan oikeita ihmisiä keskustelua varten. Elävän kirjaston kirjat edustavat erilaisia vähemmistöjä ja muita ryhmiä, jotka kohtaavat syrjintää, ennakkoluuloja, stereotypioita ja rasismia." Oli kyllä itsellekin uus kokemus, jos sitä ei muusta huomannut, niin sitten siitä et jännitin ja vapisin ihan älyttömästi! :D Mut kul se siitä sit pikkuhiljaa :) Keskivertolainusmäärä kaikilla meillä oli n. 3 lainausta/kirja, vaik tavotteena oli ollut n. 8 lainausta/kirja, mut parempi tuo 3 kuin ei mitään :) Jaaaa sit illalla kun kotiuduin, niin alkoikin Temptation Island Suomen 2. kausi, aivan älyttömän hyvä sarja! Sitä draaman määrää! :D Tänään tulee toinen jakso kyseisestä sarjasta, klo 21 neloselta :)

IMG_20160211_233846.jpgIMG_20160302_210954.jpg

IMG_20160313_190316%281%29.jpg

Siirtykäämme sitten aiheeseen aseksuaalisuus. Vastaan tässä yleisimpiin kysymyksiin joita olen kuullut. Lisää kysymyksiäkin saa tottakai esittää! :)

 

  • Mitä/millaista on aseksuaalisuus? - Aseksuaalisuus on seksuaalisen suuntautumisen muoto, jossa henkilö (aseksuaali) kokee hyvin vähän tai ei lainkaan seksuaalista vetovoimaa toisia henkilöitä kohtaan. 
  • Milloin huomasit olevasi aseksuaali? - Kolmisen vuotta sitten. Silloin tajusin myös, että olin aina ollutkin aseksuaali, mut tajusin asian vasta tuolloin.
  • Miten sun läheiset ovat ottaneet asian? - Itseasiassa todella hienosti. Osa tottakai on ihmetellyt, et miten voin elää ilman seksiä, mut se on oikeesti todella helppoa! Mulle ainakin. Kun en edes kaipaa seksiä. Ja oon ollut paljon parempivointinen kaikinpuolin kun seksi ei oo kuulunut mun elämään. Ja siis takaisin kysymykseen. Osalta oon jopa kuullut lauseita jotka ovat alkaneet sanoilla "sori kun puhun seksistä mutta.." Ei sitä tarvii pyytää anteeks, ei todellakaan, mielelläni mäkin puhun seksistä/heitän siitä läppää, vaik en sitä (seksiä) harrastakaan. Monesti oon saanut kuullakin siitä, et miten mä pystyn/voin heittää kaksmielistä/vihjailevaa läppää kun oon aseksuaali. Ei tää aseksuaalisuus vaikuta mun käyttäytymiseen mitenkään :D 
  • Onko kumppanin löytäminen hankalaa? - Oi, on kyllä. Nytkin oon ollut vähän yli vuoden sinkkuna. Mut en mä oikeestaan oo edes kaivannutkaan parisuhdetta..
  • Tunnetko muita aseksuaaleja? - Oivoi, tunnen kyllä :D Moniakin :) En nyt pysty edes laskemaan että kuinka monta..

Ja sit on tottakai näitä kaikkia ennakkoluuloja joihin aseksuaalit saa jatkuvasti törmätä.. Alla esimerkkejä, mutta niitä ennakkoluuloja on enemmänkin..

tumblr_m45mf4TrBL1qiylt2o1_500.jpg

daeef64cfb698d7ee7a502298c3e709f.jpg

Ja treenituloksiakin on jo mukavasti ruvennut näkymään, lihakset alkaa erottumaan jne :) Alla yksi kuva selästä/olkapäistä. Hiukset kylläkin aivan miten sattuu, mut elämä on :D Lisään tähän alle myös toisen kuvan musta, jossa mulla ripsaria ja uutta Wish-verkkokaupasta tilattua mattahuulikiiltoa, rakastuin siihen aivan täysin <3 Kuvakollaasi myös kevätvaatteista, joita tilasin jeans.fi:stä ja jills.fi:stä. Nuo vaaleat vetskarihousut jotka mulla on jalassa, niin joudun niiden kans käyttämään jo vyötä kun tosiaan vyötäröltä lähtenyt senttejä..

IMG_20160324_163906.jpg

IMG_20160323_144920.jpgIMG_20160317_140857.jpg